vuxenpoäng one o one.

Hej lördag! 

Nu har jag fått för mig att jag ska bli en mer bloggande person igen. Fint ändå att jag har så enormt svårt att bestämma mig? Har bloggat till och från på blogg.se sen våren 2008 och innan dess hängde jag med de coola kidzen på Lunarstorm där jag skrev väldigt mycket intressanta blogginlägg. Sorgligt att de är borta. 
 
Hur som helst. Igår hade jag min sista praktikdag på miljökontoret här i Linköping. Kan eventuellt vara de fem universitetsveckor i mitt universitetsliv om gått fortast. Fattar nada. Har trivts väldigt bra och känner nu att vuxenpoängen ramlar över mig. De här poängen kan jag utan tvekan känna att jag har: 
- Stå på kontraktet för en egen lägenhet (check mars 2010). 
- Få eget kontor på myndighet (check juni 2013). 
- Få eget kontor på en annan myndighet (check september 2013). 
 
Förstår inte hur det här gick till. Kan tilläggas att jag även fick de här pensionärspoängen av min bror häromdagen:
- Önskar mig ett servettställ i julklapp.
 
"Va?! Är du pensionär eller?"
 
Har av alla dessa skrämmande vuxenpoängen även fått för mig att uppdatera mitt CV lite ordentligt och förbereda för jobbsök och tillhörande vuxensaker som kommer fort som tusan nu. Så beordrade ett seriöst foto på mig mot neutral bakgrund och med ett lagom trevligt anställ-mig-och-er-verksamhet-kommer-blomstra-leende. 
 
 
För att väga upp all den här vuxenheten i min blott 22-åriga kropp blir det därför halloweenfest ikväll. Mog1.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0