hell to the o.

Det är inte vilken onsdag som helst idag. Idag sitter jag nämligen och pluggar vid köksbordet. Alla andra onsdagar jag pluggat har jag vanligtvis spenderat vid skrivbordet. Men efter en liten el-incident finns det inget eluttag till min dator vid skrivbordet och jag har stationerats här istället.
 
Hejhej.
 
El-incidenten ja. Jag spillde te när jag satt vid skrivbordet i fredags. Sånt som händer. Torkade upp efter mig, tänkte inte mer på det. När jag kl. 05 i lördags morse väcks av två katter (är kattvakt i två veckor) som vill ha mat märker jag att det inte finns någon ström i min lägenhet. Tråkigt. Så iklädd pyjamas och pannlampa (hot hot hot) står jag med näsan i elskåpet i klädkammaren och försöker reda ut det hela. Det tog lång tid. Lång. Är inte supersmart kl. 05 en lördagsmorgon, trots att jag var ivrigt påhejad av två jättepigga katter. 
 
Felsökningen ledde iallafall till att te i grenuttag under skrivbord = inte bra. Har ett trasigt grenuttag under skrivbordet som dödar strömmen i hela lägenheten om jag försöker koppla in det (bra med jordfelsbrytare barn!) och sitter således i köket. Med ström. 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh exakt samma sak hände mig för några år sedan! Jag fattade inte varför strömmen gick och sen kom en elgubbe och sa att jag hade vatten i eluttaget. Det var ju pinsamt och jag fattade inte hur det hade kommit dit tills jag upptäckte att det läckte in genom fönstret när det regnade... :P

2013-11-06 @ 13:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0