you fill up my sences, come fill me again.

I tisdags var jag nervös inför tentan, hade ont i mitt huvud som jag slagit i, hade världens längsta håltimme och var trött efter många nätter med få timmars sömn. Men, på något sätt, sitter jag ändå och skrattar så att huvudet värker ännu mer, och tårarna rinner. Jag hade problem att stanna kvar på stolen. Det var liksom skrattattack i klass med gymnasiet, de där knäppa tillfällena när man inte vet vad som är roligt riktigt, men den förlösande känslan att bara få skratta och njuta av det obehindrat var det bästa på veckor.
.
Jag gillar att ha koll på saker. Koll, och kontroll. Veta vad som ska hända i mitt liv framöver. När man går en utbildning hjälper det inte alltid att läsa vad som står på ett instruktionspapper rakt upp och ner, eller i någon studieplan. När man har riktigt svåra problem med moraliska frågor, vad som är rätt och fel, är det svårt att finna svar själv.
.
När Östergötland känns så långt från hemmaplan som det bara går, och man bara vill ha en dos av Alvestakänsla.
.
Idag fyller Emelie 22 år och utan henne hade inget av ovanstående fungerat i mitt liv. Du är helt underbar!
.

(Den här minen gjorde jag i tisdags och har tydligen gjort förr i mitt liv...)
.



Kommentarer
Postat av: Emelie

Men du, jag ger dig ju MOHEDA-känsla! ;)



Och du är ju inte helt fel du heller, Sofia!

2012-02-19 @ 15:37:55
Postat av: Emelie

Men du, jag ger dig ju MOHEDA-känsla! ;)



Och du är ju inte helt fel du heller, Sofia!

2012-02-19 @ 15:38:07
Postat av: Joffin

Älskar den bilden, tittade på fler från Grönkulla häromdagen, hilarious! :)

2012-02-21 @ 13:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0