att söka efter sig själv.

Nu är det snart söndagkväll klockan åtta. Det betyder i mitt fall Allt För Sverige, nya programmet på SVT. Eller, nytt och nytt, det blir tredje söndagen nu. På något sätt känns det ganska viktigt för mig att se det, för, det slår mig hela tiden. Att det lika gärna kunde varit jag. Jag, som växt upp på andra sidan Atlanten för att mina förfäder inte hade det så lätt ställt på sina torp och gårdar. Det är många i programmet som pratar om sin farfars far, som utvandrade. Min farfars far är mannen som givit namn åt efternamnet jag har. Det är ganska stort på något sätt. Både på mammas och pappas sida har jag släkt i USA och någon dag vore det spännande att leta reda på några av dem.
.
Mer den här söndagen? Kanske någon annan tv-serie, och så en eller två polkagrisar från nordens största julmarknad igår. 15 kronor för en strut, fyra knyckliga Selma och en femma tillbaka. Bra deal.
.
Imorgon fortsätter visst vardagen, har jag hört.

Kommentarer
Postat av: Svett-Sofia

Jag ÄLSKAR det programmet! Tack för igår också, tofsen :*

2011-11-13 @ 22:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0