walpurgis night.

Visste ni om att Valborgsmässoafton heter Walpurgis night på engelska? Tycker det är lite intressant att Valborg blir Walpurgis. Bara sådär.

Det har inte varit ett klassiskt valborgsfirande för min del. Ingen majbrasa, ingen kör som sjunger Vintern rasat ut och inga fyrverkerier. Kvällen bjöd på efterrättsbuffé och fint sällskapsspelande där Annie tog storslammen men jag var duktig tvåa nästan jämt. Däremot var det väldigt stjärnklart när jag åkte hem och det blir jag alltid så glad av. Det innebär också att det inte verkar vara åska på gång, vilket är skönt.

Innan jag var i Moheda åt jag, Sanna och Sofia en god kycklingpaj (ur Vår Kokbok, rekommenderas). Under försöket att få med alla på bild misslyckades vi grovt och jag har därför särplockat oss tre ur olika bilder från kvällen. Maj är nu här och det välkomnar jag starkt!



Sanna och Sofia, eviga glädjekällor.



Hej, det här var jag.

Kommentarer
Postat av: Svett-Sofia

Jag älskar att du har börjat blogga igen! Och jag är väldigt glad att du har en bild på mig när dragkedjan är uppdragen! :D

2011-05-01 @ 18:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0