såhär jobbar vi.

Dag 4: Min hobby.

Jag valde att fokusera på idrott som hobby just i det här inlägget. Kanske mest för att jag har några kalasfina bilder ur just idrottssammanhang. För er som inte varit med om detta (de allra flesta lär jag tro) så tänkte jag inviga er i mossfotbollens vackra värld. Det hela brukar innebära en liten orienteringsbana vars mål är i en mosse/ett kärr/vad ni nu väljer att kalla det. Geggigt och halvblött är i alla fall nischen. Väl där plockar man några träd på lagom avstånd i lagom storlek som kommer att agera målstolpar, slänger in en fotboll och låter det hela börja.

Det fina är dels att alla kan vara med - för alla är värdelösa. Det går inte riktigt att spela fotboll i en mosse. Ännu finare är att spelet efter ungefär 10 minuter namn. Till mossrugby. Nu låter jag bilderna (kunde inte välja en) tala. (Bör nog sägas att vi orienterare inte beter oss såhär varje träning. Men alla gör det.)



Bara för att Mange var skadad lät han inte det hindra honom från denna härliga upplevelse. Han lade sig i mitten av planen och kastade mosse på folk. Ser ni geggan? Ja. Ser ni bollen? Eh, boll?



Återigen, var är egentligen bollen? Folk ligger till höger och vänster och har fastnat lite hur som helst. Jag är nere i hörnet tillsammans med Bengt och Mats. Alla älskar det här, gammal som ung.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0