det var en stor citron på den där tröjan, under hängslena.

Dag 21: När jag var liten.



Skolfotot i lekis, hösten 1997. Det är såhär jag gillar att se mig när jag var liten; glad, rufsig, blond, glimten i ögat. Den där glimten har jag aldrig riktigt tappat, och det har jag fått höra på varenda utvecklingssamtal sen dess.

Ungefär när det här kortet togs, i lekis, fick jag och Elsie i min dåvarande klass gå uppför trappan upp till ettornas klassrum. Det var bara jag och Elsie som kunde läsa och skriva så därför fick vi hälsa på där. Dock var det inte tal om att jag skulle börja där, ett år upp. Jag var nämligen livrädd för de stora läskiga ungarna.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Kan vara det sötaste jag någonsin har sett :)

2011-05-26 @ 11:50:48
URL: http://alexandrae.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0