det finns mycket att säga om gurka.

Dag 6: Tema "grön".

Det var svårare än jag trodde att hitta en bild som hade ett grönt motiv. Jag må ha en hel del blom-bilder, men de har ju oftare en annan färg än just grön. Sommaren 2008 tog jag ett gäng bilder på en nyskuren gurka. (Ungefär här någonstans kommer Sanna börja skratta åt mig) Har ni märkt det, att det kommer upp en massa vattenpärlor på snittet efter någon minut? Det är himla vackert tycker jag (nu skrattar Sanna i en liten hög på golvet) och det är det enda jag gillar med gurka. Nej, så hemskt är det väl inte, men jag tycker det är en onödig grönsak. Smakar ingenting, ibland smakar den lite unket, och innehåller mer vatten än haven. Fruktansvärt meningslöst. Men vackert - ja.


Kommentarer
Postat av: Jakob

1999 ville du hellre ha en gurka att gnaga på, när vi andra åt glass! ;)

2011-05-09 @ 19:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0