midsommardagen.

Natten mellan midsommarafton och midsommardagen spenderade jag 110 minuter med att köra från Fängsjö i Halland genom Småland för att slutligen landa i Skåne, desination vår sommarstuga. Pappa och jag sjöng Gyllene Tider högt hela vägen och såg tre rådjur och två kaniner.

På midsommaraftons morgon vaknade jag upp till halvtaskigt väder. På vårt köksbord står en burk sommarkarameller.



Jag lyssnade på Mark Levengood som sommarpratade och blev lite kär i honom. Tror mina chanser där är ganska sådär. På kvällen kom det fyra glada Linköpingsbor med tåget till Hässleholm så jag åkte och hämtade dem. De hade med sig en present till Pappa - multisugrör! Det blev test av dem.



Sen gick vi och la oss, alla sju. Lukas och Sanna sov i tält. Såhär såg det ut i morgondiset dagen efter.



Morgonen grydde och det var dags för ett stort kalas. Men mer om det kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0