160årskalas, bildregn.

Så var dagen kommen i söndags, den dag Mamma och hennes systrar planerat för i ett halvår. Min Mormor och Morfar har fyllt/fyller 80 år och det blev ett stort gemensamt kalas för dem med alla gäster de ville bjuda! Sammanlagt var vi ca 90 personer som firade dem, släkt blandat med vänner. Här kommer lite bilder!



Huvudpersonerna
stod och hälsade välkomna i solskenet.



Jakob var där...



... Sanna och Lukas också.



Marta (Jespers flickvän), kusin Jesper och Jakob.



När alla ätit lite mat så började Anne, Mamma och Karin introducera vår familj för resten av gästerna. De började med sig själva och deras gubbar (ja, gubbar är väl vad de är alla tre :) ) och sedan tog de barnen i åldersordning. Som nummer 7 av 10 barnbarn och som första tjej gick jag upp på scen.



Tillslut var alla barnbarn, flickvänner till barnbarn, barnbarnsbarn, döttrar och svärsöner uppe på scen. 23 personer! "Det här, Mormor och Morfar, hade inte funnits utan er." Jag tycker det är så fantastiskt kul med en stor familj.

Efter det hyllade vi barnbarn världens bästa Mormor och Morfar med en egenkomponerad sång, men den är så bra (jag hade ju haft ett finger med i spelet) så den får ett eget inlägg.



Mamma och hennes kusinskara hade inte tagit en bild ihop sen 1967, så de tyckte det var dags igen med alla samlade.



Jakob, Lukas och jag. Tripp trapp trull!



Jättenyförlovade Charlotte och kusin Hampus.



Tårtbild är ett måste. Hoppas Mormor och Morfar hade en lika bra dag som vi andra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0