får det lov att vara en nisse?

Det finns så många minnen från min gymnasietid och framförallt det som vi fyra tjejer i klassen hittade på. En rolig sak är när vi har ett eget litet julmys med pepparkakor och julmust och paket i ett grupprum, under tiden de andra tre egentligen skulle haft tyska. Då promenerar tyskaläraren förbi vilket gör att Sanna, Sara och Therése slänger sig ner på golvet illa kvickt medan jag sitter kvar på min stol och flinar nöjt. Ett fantastiskt kul minne.

En annan sak jag kom att tänka på var när vi någon dag bestämde att imorgon, då ska vi ha samma färger på kläderna. Så det kunde vara "jeans med gul överdel" eller "svart, vitt och blått". Var det då någon av oss som sedan glömde det blev man lite utanför, haha.


Vi hamnade tillsammans med skolsköterskan på lokalnyheterna en gång i tvåan.



Öppet Hus i ettan för niondeklassare, vi misslyckades ganska ordentligt med att göra stora pampiga alunkristaller.

Kommentarer
Postat av: Therése

Aw... vilka minnen!

Eller, den gången när vi hade klädkod "cowboy" med jeans, boots, flätor och rutig skjorta :D



(på tal om rutig skjorta.... "aw" en gång till)

2011-07-31 @ 18:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0