magical mystery tour.

Sådär. Svar på fenomenala frågor kommer här!

Pernillas fråga:
Vad är det för likhet mellan en struts och en papegoja?

- Jag har inget vettigt svar. Därför kör jag på något som är ett jäkligt vanligt svar i min familj; Varken strutsen kan cykla.

Sofias frågor:
Vad är det bästa man kan få i ögat?

- Det bästa man kan få i ögat kan jag inte svara på, eller jo, det skulle ju kunna vara en kontaktlins. Himla bra grej att ha i ögat. Däremot har jag testat på en hel massa dåliga grejer att ha i ögat. Enligt Sofia tar jag nog fel exempel då jag berättar om den gången jag var på innebandycup i Kalmar, våren 2006. När det var dags att pumpa luftmadrasser började jag och Tina småbrottas lite om luftmadrasspumpen vilket resulterade i att jag helt plötsligt hade ett pumpmunstycke i ögat. Det var inte så bra, det rann blod ur ögat och sådär. Ingen mer innebandy för mig och sen blev det farbror doktorn. Så kan det gå.

Var är det konstigaste stället du har gråtit på?

- Här vet jag också vad Sofia vill att jag ska svara. Haha! Självklart är det Oxtorget i Växjö. Jag tror jag grät i ungefär en timme där en fredagskväll för ett drygt år sen. Det var lite absurt. Varför jag grät? För att huvudpersonen i en film vi sett på bio dog.

Vad väljer du, toga eller topless?

- Toga. No doubt. Annars kommer bara Sanna och är dum mot en. Nedan: Toga-party i maj 2009.



Amandas frågor:
1. Vilken är den bästa filmen du sett?
- Sånt här är ju jättesvårt. Men förutom alla Harry Potter-filmerna och andra storslagna saker som Titanic så är American History X en film jag är fascinerad av.

2. Är det okej att ha ett frikort? VILKET ÄR DITT?
-
Ja! Eller, bara om det är en kändis, så att det antagligen inte lär hända. Kompisar är absolut inte inräknat. Mitt är Måns Zelmerlöw. (Bland andra...)

3. När raggade du på någon senast?
-
Vad räknas som ragga? Att försöka framstå som mer fördelaktig eller verkligen ragga med målet att få napp? Om det är det första alternativet så var det väl i lördags, om det är det andra så har jag sms-raggat i sommar. "Live" har jag nog inte raggat ordentligt sen i december.

4. Team Edward eller Team Jacob?
-
Team Jacob! Han är världens gulligaste person.

5. Tror du att folk tycker du är en bra sms-människa?

- Det kan vara så att folk tycker att jag smsar dem för mycket. Men sett till mitt språk och mitt sätt att uttrycka mig i sms tror jag att jag är väldigt flexibel, jag skriver till folk med samma ton som de skriver till mig. Ibland passar sig smileysar inte alls, ibland pepprar jag sms fulla med dem.

6. Vilka filmer gråter du till?
-
Harry Potter. Titanic. The Notebook. De gråter jag alltid till, sen finns det ju filmer man blir mer eller mindre rörd av. Och så gråter jag till That 70s Show och One Tree Hill. Bara jag är tillräcklig engagerad kan jag gråta till det mesta. Kan gråta på beställning.

7. Om du fick en flygbiljett tur och retur, vilket land skulle du då resa till?
-
Här borde man ju välja något som ligger långt bort som fasen och kostar pengar och sådär, som Påskön. Men jag tror jag väljer England.

8. Och om du bara fick en enkelbiljett och du var tvungen att bo resten av ditt liv någon annanstans, vart skulle det vara?
-
Österlen i Skåne! (Bara lite knäppt kanske.) Bilden nedan är från Kungagraven i Kivik.



9. Vad står det i ditt senast skickade sms?
-
"Ja! Har precis börjat hugga in. Vardagslyx!"

10. Har du någon maträtt du aldrig misslyckas med?
-
Nej. Jag kan misslyckas med det mesta i matväg tror jag. Jag gillar att laga mat och för det mesta blir det kanongott men jag är inte så stabil.

11. Vilken är den bästa tv-serien?
-
That 70s show!

12. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
-
Facebook, Bloglovin, Hotmail, tv.nu. På ett ungefär.

13. Vad är det smartaste du någonsin hört någon säga?
-
I American History X så får huvudpersonen en fråga efter sina år som nazist och efter år i fängelse "Har något av det som du gjort faktiskt gjort ditt liv bättre?"
Det skulle man ju kunna ta och fråga en viss norrman nu också.

14. Vilken är den bästa boken du läst?
-
Det börjar bli lite enformigt, men det är ju Harry Potter som ligger bra till här igen. Kan även konkurreras av Twilight-serien, Eldfångaren av Nicholas Evans och Revolutionary Road av Richard Yates. Plus att jag läser en massa chic-lit som jag med gillar.

15. Vilken låt lyssnar du på i hemlighet?
-
Jag är ganska bra på att inte skämmas över min musiksmak. Men ibland orkar jag inte med diskussioner där folk ska ifrågasätta något som enbart "drabbar" mig, så därför brukar jag inte nämna att jag kan alla Westlife-låtar utantill.

16. Vilket klädesplagg trivs du bäst i?
-
Baslinnen. Har linnen året runt, och en speciell modell från JC har jag i sex olika färger tror jag...

17. Vart skulle du skänka en miljon?
-
Det skulle vara fint att skänka en miljon till Friends, och utrota mobbningen helt och hållet. Om det nu går. Det drabbar folk på längre sikt än man tror.

18. Vilken är den bästa konserten du varit på?

- Gyllene Tiders "GT 25" sommaren 2004 i Halmstad.

19. Vad är din spontana reaktion till den här bloggen? http://maleobjects.tumblr.com/

- Generellt nomnomnom. Förutom att det är en rumpa som mini-symbol när man har den uppe i en flik.

 

20. Var det någon av frågorna du hoppade över och sparade till sist för du inte visste vad du skulle svara?
- Nu ska vi se här... 3 och 13! 3 för att det kan bli lite privat om man svarar ogenomtänkt och 13 för att jag än så länge inte har funderat så mycket på det. Men nu tror jag att jag vet!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh, kul att läsa svaren!!

2011-08-30 @ 18:04:46
URL: http://alright.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0